مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 فروردین 1401 ساعت 14:022022-03-28فرهنگي

نخستین جشنواره غذاهای محلی روستای وندرآباد برگزار شد


در هشتمین روز از سال نو نخستین جشنواره غذاهای محلی در سالن ورزشی روستای وندر آباد شهرستان اسدآباد با حضور اهالی روستا،مسافران نوروزی و برخی از مسئولین این شهرستان برگزار شد.

- مدیر اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اسدآباد در حاشیه این جشنواره در گفت وگو با ایسنا از ثبت نام 25 نفر از بانوان این روستا در این جشنواره خبر داد و اظهار کرد: آش خیار،آش رشته، ترخینه،آش پتله و آش اُماج از جمله غذاهای بومی محلی این روستا بوده که توسط زنان شرکت کننده در جشنواره طبخ شده بود.

کامران اکبری شایگان با بیان اینکه این جشنواره می تواند فرصت مناسبی برای معرفی غذاهای بومی - محلی روستاهای شهرستان به مسافران نوروزی باشد،تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی غذاهای سنتی روستاهای شهرستان به گردشگران و مسافران و جلوگیری از فراموش شدن این غذاها بوده چرا که برگزاری اینگونه جشنواره ها به شناساندن فرهنگ بومی و محلی شهرستانها و مناطق مختلف کمک می کند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره ها در نوروز از نقش موثری در جذب مسافران و گردشگران نوروزی دارد، تصریح کرد: از بین غذاهای بومی محلی شهرستان اسدآباد در سال های گذشته غذای آش خیار روستای وندر آباد اسدآباد در آثار ناملموس کشور به ثبت رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین جشنواره غذاهای محلی روستای وندرآباد برگزار شد

نخستین جشنواره غذاهای محلی روستای وندرآباد برگزار شد